loading...
BAX 6
ali ghrehgozloo بازدید : 82 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)
زیاد مسواك زدن: همه ی ما می‌خواهیم دندانهایی سفید و زیبا داشته باشیم. طبق تحقیقات صورت گرفته افرادی كه دهانی سالم و بهداشتی دارند، كمتر دچار بیماری قلبی و سكته مغزی می‌شوند. بسیاری از ما برای از بین بردن لكه های دندان، هنگام مسواك زدن ، فشار زیادی را به دندانها و لثه هایمان وارد می‌كنیم. درحالیكه این كار باعث از بین رفتن مینای دندان و صدمه زدن به لثه ها می‌شود. برای سالم نگه داشتن دندان ها روزی 2 تا 3 بار مسواك زدن اصولی كافیست.
ali ghrehgozloo بازدید : 89 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)
از روی ظاهر فلفل هم تا حدی می توانید میزان تندی فلفل را تشخیص دهید . دانه های فلفل تندترین قسمتهای این گیاه هستند. اما همه فلفل ها مثل هم نیستند برخی از آنها تندی بسیار کمی دارند و برخی از آنها آنقدر تند هستند که باید با دستکش آنها را برداریم . اگر شما هم جزء کسانی هستید که دوست دارید تشخیص دهید چه فلفلی تند است و چه فلفلی تندی کمتری دارد می توانید از روشی که در اینجا ذکر می کنیم استفاده کنید.
ali ghrehgozloo بازدید : 78 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)
دکتر استفان مارک، بیمارهای سرطانی در مرحله آخر را با استفاده از روش های “نامتعارف” درمان کرده است و بسیاری از آنها بهبود یافتند او به درمان طبیعی درمقابل با بیماری ها معتقد است. شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت میکند روند هضم غذا را کند می کند زمانی که این رسوب ها با اسید واکنش نشان می دهند و شکسته می شوند و سریعتر از غذاهای جامد، توسط روده جذب می شوند بسیار سریع این امر موجب چاقی و سپس سرطان می شود بهتر این است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید.
ali ghrehgozloo بازدید : 61 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)
این جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه سردردها علائمی مانند اختلال در بینایی، کاهش سطح هوشیاری یا بی‌قوت شدن یک طرف بدن دارند،‌ افزود: گاهی ممکن است سردرد با علایم عصبی همراه شود که این نوع سردرد با اهمیت است و باید سریعا درمان شود. پورخلیلی با اشاره به اینکه که سردردها علل بسیار متعدد و مختلفی دارند، خاطرنشان کرد: در برخی افراد هم حملات میگرن منجر به بروز سردردهایی با شدت بسیار خواهد شد و اگرچه میگرن‌ها انواع مختلفی دارند اما حملات میگرنی که به صورت دیر به دیر در فرد ایجاد می‌شود هم می‌تواند یکی از علل سردرد باشند. وی با اشاره به این نکته که سردرد در گروه سنی اطفال بااهمیت تلقی می‌شود، گفت: حتی اگر سردرد بدون هیچ علامت دیگری در اطفال ایجاد شد با اهمیت است و باید به آن توجه شود. این جراح مغز و اعصاب با اشاره به اینکه بروز سردرد در گروه سنی بزرگسالان به صورت مکرر و حتی صبحگاهی همراه با تهوع و استفراغ نیز مهم تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: بروز چنین سردردی نشانه وجود ضایعه‌ای در مغز و افزایش فشار داخل جمجمه است. پورخلیلی با بیان اینکه سابقه فامیلی نیز در بروز سردردهای تکرارشونده نقش مهمی دارند، اضافه کرد: اگر فردی سابقه فامیلی مثبت و به صورت چند بار در هفته و در ماه مبتلا به سردرد شود ممکن است به یکی از انواع میگرن مبتلا شده باشد. وی شایع‌ترین علل سردرد در جامعه را سردردهای ناشی از استرس‌های روحی و جسمی دانست و ادامه داد: این سردردها با توجه به عامل ایجاد کننده استرس به صورت گاه گاهی و با شدت عامل ایجاد کننده استرس در بین مردم ایجاد می‌شود.
ali ghrehgozloo بازدید : 85 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)
عطسه های پشت سر هم گاهی نشانه بیماری اند و گاهی نه دکتر فراتی، رئیس انجمن راینولوژی کشور در این باره می گوید: «تحریک مجاری تنفسی در هوای زمستان موجب بروز عطسه های متوالی می شود که نشانه بیماری نیست. هوای سرد موجب انقباض ناگهانی کیسه های هوایی و بروز عطسه می شود که اگر این عطسه با سرفه های خلطی یا درد گلو همراه نباشد دلیل بر بیماری نیست.
ali ghrehgozloo بازدید : 85 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)
روش‌های زیادی برای کاهش تنش (‌ tension ) و رسیدن به آرامش وجود دارد. در این جا شما را با 10 روش موثر برای فرو نشاندن استرس که با توجه به میزان کار و زمانی که صرف آن‌ها می‌شود بیشترین کارایی را دارند، آشنا می‌کنیم. برخی از این روش‌ها در خلال خواندن همین مقاله قابل یادگیری و به کاربستن می‌باشند و برخی دیگر از آن‌ها به تمرین بیشتری نیاز دارند. تنفس عمیق، روش ساده‌ای برای فرو نشاندن استرس است و مزایای زیادی برای بدن انسان دارد که از آن جمله می‌توان به اکسیژن‌رسانی به خون اشاره کرد که این امر به نوبه خود باعث «بیدار کردن» مغز، شل کردن عضلات و آرام کردن فعالیت‌های ذهنی می‌گردد. تنفس عمیق از این جهت مفید است که می‌توان آن را همه جا و همه وقت انجام داد و اثربخشی آن نیز سریع و فوری است.
FOTROS GOODARZI بازدید : 95 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

  1) آن چیست بی سر و پوست / خوراک دشمن و دوست ؛ از آب عمل آید و آب هم دشمن اوست؟؟؟

 

2) آن چیست که از کو بالا می روه ، از صحرا می گذره ولی پا نداره؟؟؟

 

3) آن چیست که اندر محفلش در حال گردش است؟آدمیان گاه و بی گاه در پی اش؟؟؟

 

4) آن چیست که بالا پرت کنی پایین می پره ، پایین بزنی بالا می پره؟؟؟

 

5) آن چیست که اولش پارچه ای ، دومش آردی و سومش چوبی؟؟؟


     

پاسخ ها در ادامه مطلب...

FOTROS GOODARZI بازدید : 77 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)
خدا را قبل از طلوع خورشید و قبل از غروب آن عبادت و ستایش کن

از هم عیب جویی نکنید

هم دیگر را با القاب ناپسند صدا نکنید

بهترین کار ها در نزد خداوند ، نگهداری از زبان است

بهترین شما نزد خدا ، با تقواترین شماست

FOTROS GOODARZI بازدید : 1138 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

یوزپلنگ ایرانی

یوزپلنگ جانوری پستاندار از راسته ی گوشت خواران و خانواده گربه سانان است . اولین چیزی که با شنیدن نام یوز در ذهن آدمی نقش می بندد ، سرعت فوق العاده و بی نظیر او در میان تمام جانداران خشکی زی است . ویژگی های بدنی او چنان تکامل یافته است که به او اجازه می دهد با سرعت معمول بین 90 تا 110 کیلومتر بر ساعت بدود . البته یوزپلنگ می تواند سرعت خود را به مقدار حداکثر توانش ، یعنی 114 تا 120 کیلومتر در ساعت ارتقا دهد .

یوزپلنگ با گربه سانان تفاوت های بارزی دارد و همین امر باعث شده بود که تا مدت ها یوزپلنگ را یک سگ – گربه بدانند . یوزپلنگ بر خلاف اکثر گربه سانان یک حیوان روز فعال است . همچنین یوز مانند سگ سانان به خصوص سگ تازی ، شکار خود را تعقیب می کند . در صورتی که گربه سانان بزرگ مانند ببر و پلنگ از روش کمین کردن و غافل گیری طعمه استفاده می کنند . به علاوه پنجه های یوز مانند گربه سانان جمع شدنی نیست و همچون سگ سانان همیشه باز است . اما پوشش بدن ، دندان های یوز و سر گرد و کوچک آن باعث شده است یوزپلنگ در میان گربه سانان قرار بگیرد . حس بینایی ، قوی ترین حس در یوزپلنگ است .

یوزپلنگ

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 10,229
  • بازدید کلی : 54,262
  • کدهای اختصاصی

    حدیث

    اوقات شرعی

    کد اخبار

    دیکشنری

    تبدیل تاریخ

    وضعیت آب و هوا

    رنک الکسا

    پیج رنک




    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت

    مترجم سایت

    ابزار هدایت به بالای صفحه